جمعه 28 اردیبهشت  
×   خانه   همه مطالب   ویدئو   اقامتگاه های بوم گردی
بستن
مطلب مورد نظر خود را بر اساس استان از روی نقشه انتخاب کنید.
نام استان:  مازندران

مجموعه پارک جنگلی عباس آباد بهشهر

مجموعه پارک جنگلی عباس آباد بهشهر

مجموعه پارک جنگلی عباس آباد بهشهر


نویسنده: ونوس
07 آبان 1397



از جمله زیباترین چشم انداز فرهنگی و طبیعی کشور می باشد که در 9 کیلومتری جنوب شرقی بهشهر واقع شده است و جاده آسفالته آن در منتهی الیه شرقی بهشهر در ابتدای جاده گرگان از مسیر اصلی به طرف جنوب جدا می شود.
دریاچه پارک به وسعت 10 هکتار همراه با عمارت میان آن از جمله شاهکارهای دوران صفوی است.این عمارت از سنگ و آجر بنا گردیده و در زمان آبگیری دریاچه کاملا به زیر آب می رود و فقط سقف آن همراه با اشجار و درخچه های کوتاه قد نمایان است و بقیه عمارت که بالغ بر 18 متر است به زیر آب می رود و به تدریج با کاهش سطح آب نمایان می شود. دو برج نگهبانی آجری و بناهای فراوان دیگر در فصل پارک بر جای مانده که همگی مربوط به عصر شاه عباس صفوی می باشند.
کاوش های باستان شناسی حاکی از آن است که سیستم آبرسانی پارک با سیستم آبرسانی شهر و حمام های تفریحگاههای شهر در ارتباط بوده و از معماری بی نظیری برخوردار است که بیننده را مبهوت می گرداند.این شاهکار زمان عصر شاهان صفوی بر بالای تپه ای مشرف به سد عباس آباد در سه طبقه پلکانی قرار دارد که هر طبقه مورد استفاده قشر خاصی قرار داشته است.

مجموعه پارک جنگلی عباس آباد بهشهر
در مجموعه تفریحی عباس آباد توسط سازمان ایرانگردی و جهانگردی استان مازندران تسهیلانی برای گردشگران از جمله رستوران زیبا با معماری جدید در شرق دریاچه بر بالای تپه دیگر بنا شده که صرف غذا در این رستوران در دل جنگل خود فضای دلپذیری را بوجود می آورد.البته در این مجموعه که نزدیک به 130 هکتار از آن جنگلی است امکانات مطلوبی برای گذراندن اوقات فراغت از یک تا 4 روز وجود دارد.مضافا اینکه رودخانه ای زیبا همرراه با آبشارهای فراوان در غرب دریاچه وجود دارد که شرایط کاملا مناسبی را برای پیاده روی و شنا برای علاقه مندان به طبیعت گردی و گردشگران فراهم آورده است.

 

آدرس: 9 کیلومتری جنوب شرقی بهشهر- جاده اصلی بهشهر - گرگان و بعداز عبور از روستای علی تپه

 


منبع: ایران بوم گردی

دسته ها: استان ها مازندران مجله ایران بوم گردی

مکان در نقشه

ارسال دیدگاه



دیدگاه کاربران

نظری ثبت نشده است.

پربازدید ترین مطالب

تگ